Photography Aphorisms / Aforismi Fotografici

Robert-Doisneau-autoportrait-autoritratto-fotografiaprofessionale

Sometimes there is nothing like a good aphorism to find the right motivation, mostly when you’re tired and your passion is going down… Here a list of quotes about photography, in english and in italian. Enjoy!

What uses having a great depth of field, if there is not an adequate depth of feeling? (A cosa serve una grande profondità di campo se non c’è un’adeguata profondità di sentimento?)
Eugene Smith

The desire to discover, the desire to move, to capture the flavor, three concepts that describe the art of photography (Il desiderio di scoprire, la voglia di emozionare, il gusto di catturare, tre concetti che riassumono l’arte della fotografia)
Helmut Newton

You don’t make a photograph just with a camera. You bring to the act of photography all the pictures you have seen, the books you have read, the music you have heard, the people you have loved (Tu non scatti foto soltanto con una macchina fotografica. Nel momento di fotografare tu porti con te tutte le immagini che hai visto, i libri che hai letto, la musica che hai ascoltato, la gente che hai amato)
Ansel Adams

Photography is a simple thing. Provided you have something to say (La fotografia è una cosa semplice. A condizione di avere qualcosa da dire)
Mario Giacomelli

Light can do everything. Shadows work for me. I make shadows. I make the light. I can create everything with my camera (La luce può fare tutto. Le ombre lavorano per me. Io faccio le ombre. Io faccio la luce. Io posso creare tutto con la mia macchina fotografica)
Man Ray

I don’t invent anything. I imagine everything (Io non invento nulla, immagino tutto)
Brassaï

There are no rules for good photographs, there are only good photographs (Non ci sono regole per una buona foto, ci sono solo buone fotografie)
Ansel Adams

I never ask myself why I am taking photos. In reality, it is a desperate battle against the idea that we are all destined to disappear. I am determined to stop the time from fleeing. It’s complete madness (Non mi sono mai chiesto perché scattassi delle foto. In realtà la mia è una battaglia disperata contro l’idea che siamo tutti destinati a scomparire. Sono deciso ad impedire al tempo di scorrere. È pura follia)
Robert Doisneau

If your pictures aren’t good enough, you aren’t close enough (Se la foto non è buona, vuol dire che non eri abbastanza vicino)
Robert Capa

I always thought good photos were like good jokes. If you have to explain it, it just isn’t that good (Ho sempre pensato che la fotografia sia come una barzelletta: se la devi spiegare non è venuta bene)
Ansel Adams

Photographs could reach eternity through the moment (Le fotografie possono raggiungere l’eternità attraverso il momento)
Henri Cartier-Bresson

You should never judge a photographer by the type of film used, but only how he uses it (Non bisognerebbe mai giudicare un fotografo dal tipo di pellicola che usa, ma solo da come la usa)
Ernst Haas

There is no such a thing as artistic photography. In photography, like in all things, there are peoplewho can see and others who cannot even look (Non esiste la fotografia artistica. Nella fotografia esistono, come in tutte le cose, delle persone che sanno vedere e altre che non sanno nemmeno guardare)
Nadar

When people talk to me about picture hunters, I very quietly laugh. I’m not a hunter of pictures, I’m a fisher of pictures (Quando la gente mi parla di cacciatori di immagini, rido silenziosamente. Io non sono un cacciatore di immagini, sono un pescatore di immagini)
Robert Doisneau

Which of my photographs is my favourite? The one I’m going to take tomorrow (Quale mia foto è la mia preferita? Quella che scatterò domani)
Imogen Cunningham

Your first 10.000 photographs are your worst (Le tue prime 10.000 fotografie sono le peggiori)
Henri Cartier-Bresson

I took pictures. I photographed instead of talking. I photographed not to forget. For not stop looking (Ho fatto delle foto. Ho fotografato invece di parlare. Ho fotografato per non dimenticare. Per non smettere di guardare)
Daniel Pennac

The marvels of daily life are exciting; no movie director can arrange the unexpected that you find in the street (Le meraviglie della vita quotidiana sono eccitanti; nessun regista potrebbe predisporre l’inaspettato che trovi nella strada)
Robert Doisneau

You don’t take a photograph, you make it (Tu non prendi una fotografia, tu la fai)
Ansel Adams

You can’t depend on your eyes when your imagination is out of focus (Non potete fare affidamento sui vostri occhi se la vostra immaginazione è fuori fuoco)
Mark Twain

To photograph is to appropriate the thing photographed (Fotografare significa appropriarsi della cosa che si fotografa)
Susan Sontag

Photography is a love affair with life (La fotografia è una relazione d’amore con la vita)
Burk Uzzle

Ten photographers in front of the same subject produce ten different images, because if it is true that photography translates the real, it’s revealed according to the eye of the beholder (Dieci fotografi di fronte allo stesso soggetto producono dieci immagini diverse, perché, se è vero che la fotografia traduce il reale, esso si rivela secondo l’occhio di chi guarda)
Gisele Freund

Only photography has been able to divide human life into a series of moments, each of them has the value of a complete existence (Solo la fotografia ha saputo dividere la vita umana in una serie di attimi, ognuno dei quali ha il valore di un’intera esistenza)
Eadweard Muybridge

If a day goes by without my doing something related to photography, it’s as though I’ve neglected something essential to my existence, as though I had forgotten to wake up (Se passa un giorno in cui non ho fatto qualcosa legato alla fotografia, è come se avessi trascurato qualcosa di essenziale. È come se mi fossi dimenticato di svegliarmi)
Richard Avedon

For a photographer, the first 70 years are a bit difficult, but after that things get better (Per un fotografo i primi 70 anni sono un po’ difficili, dopo però le cose migliorano)
Robert Doisneau

Photography does not show the reality, but your idea about it (La fotografia non mostra la realtà, mostra l’idea che se ne ha)
Neil Leifer

Those who can not take a picture with an interesting device to be cheap , hardly will get something better with the camera of his dreams (Chi non sa fare una foto interessante con un apparecchio da poco prezzo, ben difficilmente otterrà qualcosa di meglio con la fotocamera dei suoi sogni)
Andreas Feininger

My photos are often out of focus, rough, streaky, warped, etc. But if you think about it, a normal human being will in one day perceive an infinite number of images, and some of them are focused upon, others are barely seen out of the corner of one’s eye (Le mie foto sono spesso sfocate, ruvide, striate, deformate, ecc. Ma se ci pensate, un normale essere umano in un giorno percepirà un numero infinito di immagini, e alcune di esse sono a fuoco, altre sono a malapena viste con la coda dell’occhio)
Daido Moriyama

The most beautiful and simplest reflex of all is the spontaneous desire to preserve a moment of joy which is about to vanish (Il più bello, il più semplice di tutti è il riflesso spontaneo con il quale si tenta di fermare una attimo di gioia destinato a scomparire)
Robert Doisneau

Of course, there will always be those who look only at technique, who ask ‘how’, while others of a more curious nature will ask ‘why’ (Di sicuro, ci sarà sempre chi guarderà solo la tecnica e si chiederà “come”, mentre altri di natura più curiosa si chiederanno “perché”)
Man Ray

It is no accident that the photographer becomes a photographer any more than the lion tamer becomes a lion tamer (Non è accidentalmente che un fotografo diventa un fotografo, come un domatore di leoni diventa domatore di leoni)
Dorothea Lange

I really believe there are things nobody would see if I didn’t photograph them (Credo davvero che ci siano cose che nessuno vedrebbe se io non le fotografassi)
Diane Arbus

There are facts, pieces of history, that exist only because there is a photograph that tells their story (Ci sono fatti, pezzi di storia, che esistono solo perché c’è una fotografia che li racconta)
Mario Calabresi

If you can see it, you can shoot it (Se puoi vederlo, puoi fotografarlo)
Ted Grant

I carry my camera wherever I go. Having a new film to develop gives me a good reason to wake up in the morning (Io porto la mia macchina fotografica ovunque vada. Avere un nuovo rullino da sviluppare mi dà una buona ragione per svegliarmi la mattina)
Andy Warhol

The best thing about a picture is that it never changes, even when the people in it do (La cosa migliore di una fotografia è che non cambia mai, anche quando le persone in essa lo fanno)
Andy Warhol

I never have taken a picture I’ve intended. They’re always better or worse (Non ho mai ottenuto uno scatto così come volevo: è sempre venuto migliore o peggiore)
Diane Arbus

To photograph: it is to put on the same line of sight the head, the eye and the heart (Fotografare è mettere sulla stessa linea di mira la testa, l’occhio e il cuore)
Henri Cartier-Bresson

[Looking for more inspiration? Join us in the group Living Is Easy With One Eye Closed]

Henri-Cartier-Bresson

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.