My Top 10 Cities for Street Photography

twtme006

[ENG] Reading a good article by Forrest Walker, I’ve asked myself: “Which is my favorite city for Street Photography?”. I think every city hide some treasures, its own colors, its own lights, its own mood. When you are in travel, trying to catch this mood is wonderful. As Forrest Walker did, I’ll try to write a list of my favorite 10 cities for Street Photography, I’m really curious to see what I’m going to do…

[ITA] Mentre leggevo un bell’articolo di Forrest Walker, mi sono domandato: “Qual è la mia città preferita per la Street Photography?”. Io penso che ogni città nasconda alcuni tesori, i suoi colori, le sue luci, la sua atmosfera. Quando sei in viaggio, provare a catturare questa atmosfera è meraviglioso. Come ha fatto Forrest Walker, proverò anche io a stilare una lista delle mie 10 città preferite per la Street Photography, sono davvero curioso di vedere cosa uscirà fuori…

1) New York City
Well, I’ve never been in Tokyo or in Mumbai, but Street Photography in New York is something awesome. People is always interesting, life is full of little details to catch.
(Beh, non sono mai stato a Tokyo o a Mumbai, ma la Street Photography a New York è qualcosa di fantastico. La gente è sempre interessante e la vita è piena di piccoli dettagli da catturare)

twtme001

2) Istanbul
What a wonderful city! People is so warm and, for an italian like me, everything is really exotic. A place full of culture and beautiful foreshortenings to photograph.
(Che città meravigliosa! La gente è così calorosa e, per un italiano come me, ogni cosa è davvero esotica. Un luogo pieno di cultura e bellissimi scorci da fotografare).

twtme002

3) Parigi
A piece of my heart is still in Paris. I used to live there for a little while and I never went in a city so inspiring as the Ville Lumiere. Street Photography was born here, it’s not a coincidence.
(Un pezzo del mio cuore è rimasto a Parigi. Ho vissuto qui per un piccolo periodo e non sono mai stato in una città così ispirante come la Ville Lumiere. La Street Photography è nata qui, non è una coincidenza)

twtme014

4) Berlino
This is a very different city. You can find a lot of colors and beautiful pictures, it’s safe and very easy to cross walking. The mood is very dynamic, I suggest you to go there.
(Questa è una città molto differente. Puoi trovarci molti colori e bellissime foto, è una città sicura e molto facile da attraversare camminando. L’atmosfera è molto dinamica, vi suggerisco di andarci)

_MG_7777

5) Lisbona
Walking in Lisbon is like a jump in the past. Not for monuments or something like that, but for people. The city is full of amazing old men, perfect characters for Street Photography!
(Camminare per Lisbona è come un salto nel passato. Non per i monumenti o cose del genere, ma per la gente. La città è piena di splendidi anziani, perfetti personaggi per la Street Photography!)

IMG_5657

6) Roma
Roma is my city and it’s always difficult to keep your eyes open in your birthplace. It worths to be on the top of this list but, you know, I need to travel to don’t become blind…
(Roma è la mia città ed è sempre difficile tenere gli occhi aperti nel tuo luogo di nascita. Meriterebbe di stare in cima a questa lista ma, sapete, ho bisogno di viaggiare per non diventare cieco…)

twtme034

7) Buenos Aires
Probably the most european city of Latin America: colors, beautiful people, a smell of ancient. Full of wonderful “barrios” to photograph!
(Probabilmente la città più europea dell’America Latina: colori, bella gente, un profumo di antico. Piena di splendidi “barrios” da fotografare!)

twtme003

8) Santiago de Chile
South America is always a perfect place for Travel Photography or Street Photography. Santiago de Chile is great for its mood and its exotism. Furthermore, people is awesome.
(Il Sudamerica è sempre un luogo perfetto per la fotografia di viaggio o la Street Photography. Santiago del Cile è grandiosa per la sua atmosfera e il suo esotismo. Inoltre la gente è fantastica)

twtme009

9) Napoli
If only I went to Naples a little more, this city would be at the top of the list. The soul of italian madness, the joy of living and a beautiful place to visit. Perfect for street photos.
(Se solo andassi a Napoli un po’ di più, questa città sarebbe in cima alla lista. L’anima della follia italiana, la gioia di vivere e un bellissimo luogo da visitare. Perfetta per le foto di strada)

_MG_6517

10) London
It’s not easy to choose the 10th position. Dublin? Bruxelles? Boston? Venezia? Barcelona? Well, London definitely deserves to be in this list, there is incredible people to photograph!
(Non è facile scegliere la decima posizione. Dublino? Bruxelles? Boston? Venezia? Barcellona? Beh, Londra merita definitivamente di stare in questa lista, ci sono delle persone incredibili da fotografare!)

London 366

[Looking for more inspiration? Join us in the group Living Is Easy With One Eye Closed]

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

w

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.